atosПосетио сам пре неки дан оца Гаврила и том приликом сам имао намеру да му се похвалим како сам одлучио да  обиђем занимљиво место у Србији. Но, отац ме изненадио и на моје одушевљење питао ме: зашто не одем поновно да посетим Свету Гору. Од моје задње посете Светој Гори прошло је три године. Било је то четверодневно путовање. Била је то врло занимљива истраживачка духовна авантура, међутим сада ми се уз очев благослов пружа могућност поновне посете. Отац ми је благословио 7 – 10 дана духовног истраживања по Светој Гори.

Како да кренем са организацијом? Очев благослов ми је био предуслов, али сада ми предстоји цела организација путовања. Распитивао сам се међу ближњима ко би био заинтересован да иде самном. Распитивао сам се, но људи су заузети: једни немају слободне дане, други немају финансијских средстава. Једни опет не желе да иду, а они који би хтели самном на Свету Гору, они немају могућности. Пожалио сам се оцу и рекао да не могу никога наћи да иде самном. Каже ми отац: “па оди сам”. Зашто би то уопште била препрека да не посетим Свету Гору. Поред очевог благослова да путујем сам, нисам имао дилему. Термин сам врло лако одредио, узео сам слободне дане на послу. По правилу Светогорског типика потребно је да добијем и благослов Манастира Хиландар како бих могао да посетим њихову светињу. Послао сам мејл са захтевом за благослов. Кроз свега сат времена, зове ме особа са непознатог броја телефона. Био је то хиландарски монах који ми је саопштио благослов и одобрење за посету. Каже да обично допуштају смештај за само једну ноћ, али да ће мени омогућити да два ноћења у хиландарској светињи. Уз остале упуте које ми је дао, много сам му се захвалио на његовој ажурности, јер знам да њихов одговор обично траје неколико дана, а ја сам одговор добио исти дан. Следећи корак била је резервација авионског лета. Летови из Београда до Солуна су посебно повољни у ово доба године, повратну карту сам платио 150€, док бих аутобуску карту у једном правцу платнио 50€.

Направио сам онлајн резервацију карте за брод који креће тог јутра у 9:45 из Уранополиса према Ивањици и Дафни на Светој Гори. И тај део администрације сам решио. Администрација око посете Светој Гори је убрзана и поједностављена. Све сам реализовао и договорио преко интернета. Комплетна администрација око Дозволе за боравак на Светој Гори је била решена онлајн из дневног боравка са лаптопа. Куповина авио-карте, резервација брода из Уранополиса према Светој Гори, све сам решио интернетом из своје собе. Остаје ми само да након слетања у Солун пронађем аутобус који вози до Уранополиса и да тамо подигнем обезбеђену Светогорску визу и резервисану бродску карту. Међутим, следећих неколико дана морам да организујем план руте од Дафни. За сада ми је то недефинисан део путовања, а опет, са друге стране, када све испланирам, на крају сви моји планови могу по Божијој вољи да се преокрену ка неком другом правцу. Света Гора управо то и обезбеђује, духовну авантуру испуњену непредвидивим плановима, које једва чекам. Не бојим се и не стрепим, јер идем на ово духовно истраживачко путовање по благослову оца Гаврила Лепавинског (Светогорца)..