Љубица, Елена, Драгослав и аутор текста пред полазак на пут за Врбас.

У ИЗРАДИ…

У организацији “Chefs for life” са људима (Љубицом, Еленом и Драгославом) који су задузени били да данас проведу са мном чудесно преподне. Духовни живот народа обележен је и природним богатством пејзажа у којем тај исти народ живи. Ми смо се окупили да одржимо обећање које смо сами себи поставили. Сарадња попитању племенитих људских принципа нећемо занемарити. Бићемо више него једно када су у питању управо ти принципи. Данашњи растанак био је уствари приступ једном другом доласку. На путовање за реке Врбас у Бањалуци, кренуо сам ка графу Врбас и то са изузетно Часним и Преславним Гостима, копија чудотворне иконе Богородице Лепавинске, и икона Архангела Гаврила, чије ми је присуство увелико обогатило путописне записе и репортаже.

Аутор текста у ауту.

Путовали смо заједно јер су иконе изразиле жељу да као поклон буду предане из руке брата Драгослава ка сестри Љубици. Ово богатство требало је превести у град Врбас и мени је припала та част. Чим смо дошли у Врбас било ми је понуђено да цео викенд останем тамо и да останем тамо заједно са организаорима ове манифестације!

chef Љубица Комленић и chef Данијел Микшић.

Манифестација је покренута по иницијативи chef Љубице Комленић, chef Даниела Микшић, оснивача “МултиАрт – Возачи великог срца“, Бориса Бјеловић и господина Диего Тосцани који је оснивач организације “Chefs for life“. Средишњи догађај је покушај обарања Гинесове књиге рекорда у броју испечених палачинки. Манифестација ће бити одржана уз присуство око 150 кувара који долазе из Италије, Русије, Македоније, Хрватске, Словеније, Босне и Херцеговине и Србије и децом са посебним потребама.

Чудотворна икона Богородице из манастира Пакре. Манастир Јасеновац.

Чудотворна икона Богородице Своје место из напуштеног манастира Пакра пронашла је овде у манастиру Јасеновац. Одавде је путовала даље и стигла је до срца мале Елене којој је тог дана било први пут у животу да се сретне са манастиром и монахињама. Свако од нас памти први сусрет са духовношћу. Еленин сусрет обележила је игуманија, мати Серафима и традиционални чин туцања Васкршњих јаја у којој је Елена поносно однела победу!

Био сам тог дана у друству са људима који су оборили Гинисов рекорд у Врбасу. Вече пре обарања рекорда одржане су припреме, али не физичке, ни психичке, већ духовне. Било је потребно да препознају да ли су спремни помоћи један другом у тимском раду и да се увере у то да желе бити најбољи! Сутрадан се испоставило да су сви заслужено освојили титулу првака: “Chefs for life“- у служби борбе за оне којима је помоћ најпотребнија! Врбас, мај, 2019. #врбас – с Даниел Миксиц, Милан Димиц, Борис Делибасиц и Љубица Комлениц.

Људи са којима сам причао, кажу да имају осећај да друштво недовољно брине о деци са посебним потребама. Дубоко верујем да ће ова манифестација потакнути друштво у целини на већу брижност за децу са посебним потребама. Очекује се 150 кувара који ће испећи 15.001 палачинку и тако постићи нови гинесов рекорд у печењу палачинки. Манифестације ја хуманитарног карактера и одржава се уз подршку великог броја волонтера и хуманитарних организација. На слици, млади основношколци укључени су у припреме.

Када сам стигао испред храма срео сам жену која мете двориште. Придјем и видим да скупља на десетине ружиних латица које су разбацане по дворишту храма. На ружине латице исте боје наишао сам када сам целивао иконе пре почетка богослужења у храму који је посвећен Ваведењу Пресвете Богородице.

Све људе које сам упознао ових дана у Врбасу, описао бих као посебно једноставне када је потребно стварат нова пријатељства и градит заједницу добронамерних и позитивних људи. Заједно са момцима са слике: Бориславом, Радетом и Радоманом након данашње Свете Литургије у храму Ваведење Пресвете Богородице, током разговора у Парохијском дому, створила се идеја за организацијом културне вечери током које би у биоскопској дворани у Врбасу емитовали путописни филм РУСИЈА – ВЕЛИКА ТАЈНА.

Љубица и Данијел одлучили су да као организатори манифестације “Chefs for life” поставе нове друштвене принципе око бриге за децу са посебним потребама. Њихов вишедневни ангажман доживео је свој врхунац управо данас, на отворењу манифестације када су запретили друштвеној НЕ-БРИЗИ за децу са посебним потребама. Свом својом снагом, срцем и знањем, ово двоје људи уз помоћ својих пријатеља показали су да човек нема препреку да се бори и помогне онима којима је помоћ најпотребнија, а то су немоћна деца која зависе од наше помоћи. Многи су помогли манифестацији, а посебна част припала је Наташи Марковић, шефу посластичарнице у ресторану “Новак” у Београду. Наташин задатак био је да припреми смесу за око 15.500 палачинки коју је касније пекло око 120 кувара. Наташа има титулу “pastru chef” и својим кулинарским знањем оплемењује ресторан “Новак” у Београду. Мене је освојила брзином и опрезношћу као и концентрацијом коју поседује кад је професионални рад у питању.

Манифестацију је дошла испратити и моја другарица Јована заједно са млађим братом Ђорђом и својим родитељима. Њој је исто тако припала посебна част да управо њени домаћини овде буду људи који су се борили да у име све деце са посеним потребама освоје часно и победоностно Гинисом рекорд. Да би у томе успели, они су осмислили начин да освоје Гинисов рекорд и тако се упишу на сам врх светске листе. Тамо где је место оним људима који се боре за друге. Јована је била свесна њиховог великог труда у који су се укључили.

Јована са родитељима и братом у друштву са учесницима манифестације “Chefs for life”.